PRVENSTVO HRVATSKE ORC

17.09.2012

Državno prvenstvu ORCi je održano od 14-16.09.2012 u Šibeniku. Prvenstvo je vrlo uspješno organizirao JK Val iz Šibenika na čelu sa G. Marinovićem Bilim. ORCi je sistem koji je za sada najviše uspio izjednačiti mnoge različite brodove i omogučiti im da jedre u isto vrijeme.

Svaku jedrilicu koja želi nastupiti na ovakvom natjecanju prvo je potrebno premjeriti. Zatim se dobivene mjere ubace u poseban softver koji na osnovu tvorničkih linija trupa i izmjerenih vrijednosti kao rezultat izbacuje cijeli niz podataka u polarnim dijagramima i tablicama. Na osnovu njih se može znati kakvo će se korigirano vrijeme dobiti na kraju jedrenja.

To je jedini dio u cijeloj priči koji jedriličarima nije drag, a također i publici, jer redoslijed ulazak u cilj najčešće nije i redoslijed na rang ljestvici. Taj niz se dobije tek nakon što na osnovu vremena jedrenja i podataka o kursu i smjeru vjetra, te duljinama pojedinih dionica, računalo izbaci korigirana vremena.

Da bi se dobili ispravni rezultati da bi “formula najbolje radila” nužno je da na regatnom polju vladaju stabilni uvjeti, odnosno da vjetar uvijek ima isti smjer ili vrlo malo oscilira, odnosno da mu je brzina uvijek ista ili bar da se s vrlo malim amplitudama vrti oko prosječne vrijednosti. Također treba paziti da vjetar na regatnom polju ne bude sporiji od 6 Čvorova, dok se na gornju granicu gleda s nešto više tolerancije, pa se zna desiti da budu startevi i i po vjetru bržem od 25 čvorova.

Tako jak vjetar je bio razlog zašto se prvi dan Državnog prvenstva nije jedrilo. Na mahove je puhalo i više od 30 čvorova, pa je Regatni odbor odlučio da se ne izlazi na more, nego da se čeka razvoj vremenske situacije na sigurnim vezovima marine Mandalina.

Subota je osvanula mnogo ljepša od petka i s malo slabijim vjetrom. Iako je bio slabiji svejedno ga je bilo više nego dovoljno. Puhalo je iz N-NE brzinama većim od 20 čvorova. Smjer je bio takav da se regatno polje moglo postaviti u za to predviđenom akvatoriju. Start je postavljen u blizini Obonjana, a privjetrinske oznake kod otočića Lupca.

Odmah na startu se krenulo oštro, a kao šlag, ovaj put na početku, RO je pogriješio u startnoj proceduri, pa je signal starta dao jednu minutu prijevremeno. Ta pogreška je odmah uočena i odmah je dan signal prekida, pa se pristupilo novoj startnoj proceduri. Na ponovljenom startu je ponovno bilo napeto i svi su odmah krenuli s maksimalnim snagama. To je rezultiralo preuranjenom startu skoro cijele flote, pa je regata ponovno morala biti prekinuta.

Na početku treće procedure podignuta crna zastava da ne bi ponovno bilo sličnih problematičnih situacija. Ta zastava je polučila željeni efekt, pa je flota vrlo disciplinirano i oprezno krenula u regatu. Vrlo brzo se od ostatka flote odvojila Mariina Kaštela koja je definitivno bila najveći brod na regati.

Regata je završila u uobičajeno vrijeme za ove regate, a to je oko 70-80 minuta jedrenja. Odmah nakon ulaska posljednje jedrilice krenula je iduća procedura, a nakon nje i treća i četvrta. Tako se na kraju natjecateljskog dana već dobilo jedno odbacivanje i praktički je regata postala valjana, a nakon povratka u marinu posade su nastavile s druženjem uz zajedničku večeru u jednom od restorana u marini Mandalina.

Nedjelja je bila vrlo lijep i sunčan dan. To je rezultiralo s vrlo nepovoljnim uvjetima što se tiče vjetra. Flota je ponovno čekala između Lupca i Zlarina, ali nije bilo nekog posebnog efekta. Kao posljednji pokušaj da se odjedri bar nešto tog dana bio je odlazak na novu lokaciju, ispred Sestrica. U tom predjelu je puhalo iz 3. kvadranta i odmah nakon što je polje bilo postavljen krenulo se sa startnom prcedurom. Start je protekao u najboljem redu i brodovi su krenuli u pravcu Mažirine. Međutim… na pola stranice je vjetar skoro pa prestao.

Nakon tog neuspjeha ponovno je došlo do premještanja, ovaj put na subotnju poziciju, jer je s te strane Sestrica počela puhati bura. Ali kad je RO stigao u tu zonu vjetar je naglo okrenuo u tramontanu. Tako je oscilirao po smjeru idućih dvadesetak minuta, do isteka ograničenja za vrijeme posljednjeg mogućeg starta. Zbog toga su se kao konačni rezultati uzeli rezultati od prethodnog dana, a pobjednik u grupi jedrilica s GPH manjim od 600 (veći brodovi) je bila Marina KAštela, a u grupi s GPH većim od 600 (manji brodovi) pobjeda je otišla Anđeli X, jednoj od dvije posade iz JK Val.

Posada Marine Kaštela nastupila je u sastavu:
Armano Zekan – skiper,
Željko Perić,
Toni Bulaja,
Toni Kliškić,
Antun Diklić,
Josip Bedalov,
Nikola Prlenda,
Kristian Matijević,
Gigi Aljinović,
Armando Jurić,
Lelo Kolombatović,
Milan Bušić,
Sandi Lulić,
Luka Dogan,
Mario Zekan,
Matko Ploić,
Mario Lulić,
Mladen Kuzmanić.